2009. április 8., szerda

Felelősség

Mennyi mindenért!
És a mindenek csak sorakoznak, dagadnak, egyre több és több...
Irigylem azokat akik vagyányan , frappánsan.
Engem néha nyomaszt.DE Mennyiszer!
Ám valami rémes dolgot láttam ma, ami elgondolkoztatott.
Fogorvos lévén tanultunk a cukros cumi esetről, amikor a gyerek megnyugtató anyamell helyett cukros teát kap csecsemőkorától.Ma láttam az első ilyent.Rettenetes volt, a kis kétéves fogai szénfekete csonkok, a nyálkahártyája gyennyes, magas, láz állandó fájdalmak.Se enni nem tud, se aludni.Mi jöhet szóba? Lefogjam és kihúzzam az összes fogát?Altatásban húzzák ki a kórházban?Így maradjon?Fogak nélkül hogy egyen, az állkapocs hogyan fejlődjön?
Sokszor zavar Kincső állandó cicizése, mert Ábel másfél évesen már rég nem szopizott...de ma úgy éreztem , sokkal helyénvalóbb tovább szoptatni mint a saját kényelmünkre hivatkozva, rászoktatni valami olyasmire amivel ekkora kárt teszünk benne.
Ez csak egy példa, de sokszor én is érzem , nyűgös vagyok és türelmetlen.A hiányomat, a nem odafigyelésemet, pótolni akarom valami anyagival, valami édessel, pedig érzem közben mennyire átlátszó így.Mennyivel jobb lenne, öt perccel több mosoly, és kedvesség!

2 megjegyzés:

ilgya írta...

Dávid sosem kapott cukros cumit,de még teát sem cumisüvegben,23 hónapos koráig anyatejet és mégis feketednek porlanak a fogai...a Madách Dentálban a gyerekorvos szerint egyértelműen az anyatej és tartós szopi az egész okozója....
(de a felelősséget érzem)

apridinka írta...

Hümm.
Nem tudom, nem merültem el behatóan a témában, én négy éve doktornéniskedek, két ilyen gyereket láttam, és mindkettő az anyuka elmondása szerint cukros teázott.Erről megemlékezik a szakirodalom, ezért emlékeztem meg én is itt.A hosszú szoptatás hátrányairól ellenben nem tesz említést, sőt több helyen olvastam , hogy a törzsi kultúrákban a fogászati anomáliák ritkasága a hosszú szoptatás eredménye.Az anyatejnek is van cukortartalma , jó magas, viszont a zsírtartalma csökkenti a kariogén hatást.Sajnos ez a kisfiad fogain nem segít,de én nem hinném , hogy a szopi miatt ilyenek a fogai.Én viszont csak felnőtteket látok el,magyarán nem vagyok gyerekfogorvos..Gyűjtök még infót és még írok erről.Köszi a megjegyzést!