2009. november 8., vasárnap

Szundi

Gyerekkoromban anyu ébresztett ha menni kellett.Oviba.Suliba.
Az egyetemre persze nem jött velem anyu, kénytelen voltam vekket venni.
Jókor persze, mert nem túl gyakran keltem fel rá, legalábbis azért nem , hogy előadásra járjak.Meg aztán akkoriban vált álalánossá a mobil láz, és boldog boldogtalan csörgött, csipogott hallózott.Engem sem került el.És igen, volt benne ébresztőóra.Azt hiszem ezért szerettem a telefont-az öt perc szundiért.NCs persze sosem kelt fel rá, mert neki aztán nem kellett végképp előadásokra járnia, vagy legalábbis úgy tett mintha nem kellene.
Különben , én bárhol és bármikor tudtam öt percet szundítani.A buszon, két széksor között a földön guggolva.A vonaton , miközben valaki lelépett a kabátommal.A pályaudvaron, diszkréten.A nagyelőadóban, észrevétlenül.A szemináriumi teremben, bosszantóan.A saját szobámban , miközben a szomszédos szobában full hangerőn ment a dugás, az arab ricsaj, vagy A -buli.Az álmatlanság nem ismerősöm, pont úgy nem barátkozom vele mint a fogyi tippekkel.
De most sem zavar a fúrógép, a légkalapács, a szomszédból átszűrődő hangok.Tudok aludni fényben, homályban, melegben és hűvösben-mondjuk mostanában inkább itthon alszom , az ágyamban,máshova nem jutok el.
A gyerekek felűnése így eléggé kikészített mert éjjel hússzor felébrednit ,akarj be, szopi kell, anyu kell, csak anyu, de csakazértis, igen persze.Megszoktam ezt is.
De rákkatantam a délutáni alvásra.Igénylem mint a jóllakott ovisok.
Ezért is aggaszt, hogy Ábi nem nagyon akar már délután aludni.Ha alszik is akkor sokat , túl sokat és éjjel nem bírom ágyba parancsolni.Másnap meg oviba mennénk, ugye.Az oviban viszont nem alszik el, és délután ötkor már vonaglik, estére meg teljesen gyagya.Ha hazahozom itthon alszik , Kincsővel fél ötig durmolnak.Addigra kint sötét van már, a séta ugrott, a délutáni progik úgyszintén.(pl torna )Mondjuk én vígan kialszom magam velük, ilyenkor.Ezen az óraállítás sem segített, semmit, pedig azt hittem gyógyír lesz.
Hm.Várjam kitartóan a nyarat?

1 megjegyzés:

ilgya írta...

ez is egy jó megoldás...:D
Dávid sem alszik már kb. 2.5 éves kora óta,az első hetek voltak kemények,mikor átállt úgy igazán a nemalvásra,azóta nyugi van....oviból ebéd után elhozom,és itthon annyit pihen,hogy amíg Réka hugica alszik ,addig csendben tévézik,így bőven odaérünk bárminemű délutáni foglalkozásra. És este 9 kor már megy a horkolás,érdekes Réka (3) magától kidől mindennap dél és 1 között és így is alszik este 9 körül...
kitartás!!!