2010. április 8., csütörtök

Folyamatosan

Elolvastam mostanában, a okosan nevelni tudni kell könyvet, és próbáltam igazodni a leírtakhoz.
Mert folyamatosan vannak gondjaim a hímnemű csemetémmel, most pl az hogy verekszik.
Nem a játszótéren, és nem a tesójával.
Hanem velem.
Ha a szép szó nem használ és felemelm a hangom, hogy most márpedig !akkor persze megcsinálja de amit elfordulok sutty, odacsap.
Eddig nem volt szokása, bár mint kiderült ő nem igazán galamblekű.
Ilyenkor mi a teendő?
Tegyek úgy mintha nem történt volna meg, mint pisikaki esetekben, vagy ez annál komolyabb ? Büntessem?
Eleinte nem tulajdonítottam neki jelentőséget, normális ha valaki dühös mert ne az történik amit ő akar.Visztont mostanába kommunkálciós szinten is megjelenik ez:"anyu ezt azért kaptad mert...."
Tegnap elmagyaráztam neki hogy választhat a verekedős kisfiúk országa és a nem verekedős kisfiúk országa között.Az egyikben mindenért csihipuhi van, a másikban meg tudják beszélni a dolgokat és meg tudnak egyezni.Megbeszéltük hogy ha minden támadásra támadással válaszolunk akkor egész álló nap csak verekednénk.
Azt hiszem a szentbeszéd nem hatott igazán, ma is volt egy hasonló helyzet.
Aminek Ncs is szemtanúja lett.És ő sem galamblekű.Nagyon megbüntette és megszidta Ábelt.
Én pedig tudomására adtam , hogy ha még egyszer előfordul nem töltjük együtt a délutánt minden nap hanem Ncs hozza el majd az oviból öt után ha végez a munkával.
Ettől nagyon bepánikolt nem győzött elnézést kérni.
Kérdem én minden fiús anyuka eljut ide, vagy végérvényesen elrontottunk valamit amit már nem lehet helyrehozni? Tudom, hogy Ábel fiú, és nagyon autoriter természet, nincs olyan hogy valmi ne úgy történjen ahogy neki tetszik,nem meglepő Ncs is ilyen pasi, és nagyon pörgös élénk, mozgékony.Ami nem baj , örvendünk neki ebből sok előnye származhat később, ha megtanulja hogy mások véleményét is figyelembe kell venni.
Viszont a beszéljük meg, és szelíden szépen gondoljuk át módszerek nála nem hatékonyak-oda vezetnek hogy elszalad vele a ló ha csökken a szigor.Azaz ide veztnek.
Nyilván ütni verni sem akarjuk, de mi az a fegyelmezési módszer ami hatékony és nem túl agresszív?

Nincsenek megjegyzések: