2009. december 29., kedd

Káposzta poszt

Én szeretem a várakozást, a fényt, és ezt az egész Karácsony mizériát.
A lótifutit,a rokonlátogatást és a töltöttkáposztát.
Azt különösen, úgyhogy ebben az évben elhatároztam itt a felnőttkor küszöbén, én lépek egy nagyot és savanyú káposztát fogok készíteni.Mert a kolzsvári töltöttkáposzta receptje tikos ugyan a családban , de egy biztos, kell hozzá savanyúkáposzta.
De nem ám olyan amit a piacon lehet megvenni.Hanem olyan amit apám csinált egykor a pincénkben.
Kölcsönkétrem anyutól a hordót és kipucoltam.
Felhívtam keresztanyámat skypon, és elmondattam vele, lépésről lépésre hogyan készül a savanyúkáposzta.Jegyzeteltem.
Első mondat:fiam a magyaroszági káposzta nem jó , innen kell vinni a káposzát.
Szóval import káposzta: sebaj, Ncs járt arra és hozott négy fej káposztát.
Ezután felírtam a fűszereket neki és megvetettem vele a piacon.
A csombort nem találta, mert borsikafűnek híjják, ha keresné valaki rajtam kívül.
Rákerestünk gugliban és , és másnap vett borsikafüvet.
Anyuval kifurattam a káposztákat , és Ncs beletette őket a hordóba.
A sós vizet én öntöttem rá.
Aztán vártunk.Közösen vártunk.
Három nap múlva döglöttmacska szag kezdett terjengeni, először diszkrétem majd egyre agresszívebben.
Aggódni keztem , hogy megromlik a káposzta.Lemertem a tetjét. Tettem még hozzá sót.És raktam rá nehezéket:1 sörösüveget, 1 borosüveget, és 1 pálinkásbutykost.
Sűrgösen levittem a káposztát Ncs-vel a pincébe , hogy legalább ne szembesüljek vele hogyan romlik meg.
A szemem láttára.
Esténként Ncs-vel barátilag megbeszéltük:megromlott, szerintem nagyon undorító.De.Én nem dobom ki.Én sem.Dobd ki te, a te műved.De segítettél.Én vittem le a pincébe, tudod milyen büdös volt?Ha csak rágondolok hánynom kell.
És efféléket.
Aztán Jött a Karácsony és az angyalok kara tudta hogy az idén is muszáj káposztát enni,levarázspálcázták róla a trutyis habot,és csodák csodája belenéztem, és az illatos savanyúkáposztáim boldogan úsztak, és nagyon finomak lettek.
És volt töltöttkáposzta.
Éljen.

Nincsenek megjegyzések: