2009. május 12., kedd

Melyben kiderül, olykor nem könnyű

Azaz:NEHÉZ.
Egy ideje, igen.
A születésem pillanata óta, vagy később kezdődött?
Na jó,nem magamról akarok most írni, hanem arról , bizony olykor elveszem a nevelés útvesztőjében.Egyszer mr említettem a laza és felelőtlen anyukák táborát erősítem, de a kalózos játékban én vagyok a kapitány.A családban meg a harmadik gyerek.Ennek vannak előnyei, de nagyon sok hátránya van.
Vannak időszakok amikor Ábel megzakkan, és nagyon rátör a lázadás. Konkrétan támad a hatalom ellen, és a hatalom itt én vagyok.
Két kérdés merül fel, most akor cimborák vagyunk, és mint jó cimbora ráhagyom, vagy anyuka vagyok, és jól ledorongolom?
Persze , hogy anyuka vagyok, de használ-e a megöntözés, s pártos honfivér?
Úgy gondolom a lázadás, annak a jele , hogy keresi a határvonalat ahol én még szeretem, és elfogadom.A lázadás jelenléte az én szeretet hálómnak a gyengülését jelzi.Azt, hogy benne bizonytalanság áll fenn, szeretem-e őt és akarom-e, így is.
Lázadni kell, itt a helye és ideje, ám nem mindegy , hogyan.A durváskorás, a dobálózás,a verekedés, a tesóbántás, a rugdosás, nem elfogadható,még a cimborának sem, nemhogy az anyukának.Merthogy egy dolog, hogy ő az erősebb és megkaparintja a játékot, de a szegény áldozatot utána illene békén hagyni, nem megrugdosni, megtépni.Vannak dolgok amit tiltanom kell..
De , néha nem tudok semleges maradni.Ha érzelmileg belevon , oda a jól felépített haditerv, akkor én is huzavonázok, kiabálok, azt közvetítem fele, hogy ellene vagyok, amitől, nő a harag a feszültség , és újabb támadás várható.
Ne vagyok egy szakirodalompárti alkat,nem olvasom a hogyan neveljük csemetéinket jellegű könyveket. Vagyis egyet sem olvastam,eddig.
Ha bárki tud jót ajánlani ,akkor hajrá.Lehet hogy ráfanyalodom,mert néha úgy érzem ebben a kérdésben szegényes az eszköztáram.

6 megjegyzés:

HJuice írta...

Szia! Ami szerintem a nevelési elveidhez is közel áll, az a Gordon-módszer lenne. Könyvben az első a P.E.T. - szerintem alapmű, én nagyon hasznosnak tartom, noha alkalmazni nem mindig sikerül a benne foglaltakat. (Viszont amikor igen, akkor nem csak a gyereknevelésben veszem hasznát.) Van folytatása is, a címe: "Tanítsd gyermekeid (ön)fegyelemre!", de az első már bővel elég alapot adhat.
Aztán eszembe jutott még egy új (talán tavalyi kiadású) könyv, az "okosan nevelni tudni kell". Borzalmas a címe, de a könyv maga nagyon jó - inkább kisbabás szülőknek szoktam ajánlgatni, de a HISZTI fogalmát is segít helyretenni, és szerintem sokak számára megkönnyíti az ilyen helyzetek kezelését.
Bocsánat, hogy így a semmiből előtűnve osztom az észt, de megszólítva éreztem magam. Nem vagyok híve a könyvből való gyereknevelésnek (noha többek között pedagógus lennék), de azért akadnak olyan könyvek is, amik nem arról szólnak, hogyan lehet egy anyukának tökéletesen idomított, kevés munkát adó gyereke, inkább a boldog kapcsolat és a játszmák kiiktatása a céljuk. Jó olvasgatást!

apridinka írta...

Köszönöm a bejegyzést,örülök , hogy írtál.Az okosan nevelni-ről hallottam sok jót, de a másik könyvnek is utánanézek.Ha sikerült beszerezni őket majd írok róluk:)
üdv.kata

mb írta...

Szia!
Amikor úgy érzem szakirodalomra lenne szükségem, én ezeket szoktam lapozgatni.
Mindig kapok választ. S még többet.

F. Várkonyi Zsuzsa : Már 100x megondtam
Henning Köhler: Rossz gyerekek pedig nincsenek
Henning Köhler: Félénk, szomorú, nyugtalan gyerekekről
Jean Liedloff: Az elveszett boldogság nyomában
GOEBEL-GLŐCKLER : A NYAGY GYERMEK-KALAUZ
Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete

:-)
Mukics Bea

apridinka írta...

Neked is köszönöm a könyvajánlót, már csak egy kérdésem lenne, hol lehet beszerezni őket? Írtam róla , hogy járunk könyvtárba, ott próbálkozom majd először. Így hogy konkrét könyvet keresek, estleg nagyobb sikerrel járok mint mikor csak nézelődöm a gyerek-könyvek között.Arra gondoltam viszont , hogy estleg nem árta megvenni egypárat, akkor hol próbálkozzak?

Tibu írta...

Könyvekre ajánlom a konyvesboltom.hu -t, esetleg a bookline.hu -t (bár őket én most bojkottálom).

Lívi írta...

Én pedig ajánlom Adele Faber-Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje c. könyvét. Gyakorlatias, könnyed, kedves, mégis nagyon hasznos könyv! Még nem értem a végére, de ameddig jutottam: tulajdonképpen a Gordon-módszerre épül ez is. Sok jó ötlet van benne. És van egy másik kötete is: Testvérek féltékenység nélkül.